Thursday, October 27, 2011

Kelas Terakhir Ketika Cuti Sem

hye semua..kalau korang perasan aku ada sebut dekat entry sebelum ni pasal kelas yang aku pergi ketika cuti sem..tu pon kalau korang perasan lakan..sape yang tak pernah mis entry aku sebelum-sebelum nie mungkin die perasan..so hari nie merupakan kelas yang terakhir untuk cuti sem aku..kelas dah habis cuti nanti, akan bermula beberapa hari lagi..huhuhu..macam-macam perasaan pulak..

kelas yang aku pergi cuti sem aku nie..adalah kelas menjahit..sebulan jugak la aku belajar..tapi 3 minggu baru sempurna baju aku..haha..rasanya kalau yang pro sehari satu kot? biasa lakan baru belajar..tu yang tak berapa nak pantas siap tu..hehe..walaupun 3 minggu baru sempurna baju aku..aku tetap berbangga, kerana telah berjaya menjahit sepasang baju kurung dengan sendirinya..

kelas ni pun, ibu aku yang beria-ia suruh pergi..lagi pun dekat rumah takde buat apekan..so pergi jela..aku minat la jugak sikit-sikit menjahit nie..kalau tak minat..jangan harap aku nak pergi..bila dah belajar..baru tahu susahnya macam mana..haha..kadang tensen gila la..kalau orang tak minat..aku rasa dah lama mengundurkan diri kot..aku ni di sebabkan ada sedikit minat tu..dapat la menahankan diri untuk meneruskan menjahit..hahaha..


dan inilah hasil baju jahitan aku..nasib baik menjadi..seronok tengok baju jahitan sendiri menjadi..tapi aku tak sempat nak pakai lagi..bagi ibu pakai je kot..walaupun buat guna saiz aku..tapi beze dengan ibu tak la sangat..just tinggi je yang beze..takde masalah la ibu nak pakai..

mungkin kalau cuti sem lagi aku nak belajar menjahit lagi kut..nak belajar cara yang lain pulak..fesyen baju kurungkan macam-macam..yang ni basic baju kurung biasa..tak pun belajar buat baju melayu..boleh la jahitkan baju tok suami nanti, tak pun buah hati..hehehe..




p/s: pergi kelas buat kek pon seronok jugak :)

31 comments:

Adylia Qarissa said...

mesti rasa 'puas' bila kerja hasil tangn kita siap kan?? hehee

lepas nie boleh amek upah menjahit yea :)

zOeY zAu YaH said...

comey lah baju dia ..

si ngokngek said...

woo..cayalah..boleh jimat lah duit untk menjahit..kihkih

boleh hantar baju raya haji nanti lah..hahaha

Cik Yatt said...

Adylia Qarissa>>

yup sngt puas..upah? haha..wat tok sndri2 dulu kot skrg

Cik Yatt said...

zOeY zAu YaH>>

yeke? cm tuan die eh? hehe

Cik Yatt said...

si ngokngek >>

yup..bole jmat..hehe..err?? tmphan d ttp..haha

::FAIZ FARISH:: said...

wah tahniah.....

Hanie_Dew said...

tahniah.mak aku tailor. tp aku sikit punt tak dapat nak serap ilmi dia. asal dia nak ajar je dia pening sbb aku byk tanya.. hahaha.

baidaway best kalau tahu jahit.jimat duit nak gi tempah baju,pasni bole la ko ambik advance course. bole buat baju fesyen fesyen. dan aku dpt harga spesel sbb encourage ko kan.kan.=)

SYUHADA said...

aiceceh...nanti ajaq aku!! haha

Myra Amira said...

kau belaja buat bju.. ak belaja buat kek.. hahahahah

AmirFX said...

Rajin nyerr.. Nway, sekarang mmg perlukan orang yang pandai menjahit.. Ehh.. Betul ke fakta nie.. hihi...

bella hamzah said...

bestnya da reti jahit baju.. haritu mak cik kita ajar buat baju kurung dia suruh sembat tangan... adeh x reti den nak sembat juling mata.. heheh then da xnk blaja....

Cik Yatt said...

::FAIZ FARISH::>>

thanks

Cik Yatt said...

Hanie_Dew>>

my mum tailor jugak..sbb tu ank die ad bkat sket kot..hahahaha..

eceh...dan2 aje..ahaa

Cik Yatt said...

SYUHADA>>

takde hal la..

tp bkn ko tak mnt ke? haha

Cik Yatt said...

Myra Amira>>

cntek la..ko ajar ak wat kek keh? haaha

Cik Yatt said...

AmirFX>>

well...hahaha..btul la tu..tmph at luar mhal kot

Cik Yatt said...

bella hamzah >>

yeke?? hehe...sembat seng jela syg..:)

wahida said...

pandainya jahit...kagum..kalau akak setakat jahit seluar koyak pandai la..hahaha...

salam kenal..terus follow sini...

Finaz Jaafar said...

wah pandai menjahit la ni..okay la tu..belajar slow2..nanti boleh amik tempahan..buat duit tu..skrg org amik tempahan baju kurung je dah berapa..duit duit

zonaku67 said...

beznya pndai jhit bju :P

fazrulnoor said...

yuhuuuuuu :)

Cik Yatt said...

wahida>>

blajar la kak..msti pndai jugak.hehehe

ok thanks

Cik Yatt said...

Finaz Jaafar>>

yup tmphan kdang lagi mahal dri kaen bju kurg..buat sndri jimat :)

Cik Yatt said...

zonaku67>>

yup bez sngt :)

Cik Yatt said...

fazrulnoor>>

huyuuu..

ain dzaya said...

lepasnie..bule la buka bisnes jahit baju..ehee

Indah Mulya said...

nice gle pgi kls mnjhit! fuh..u mmg ada ksbaran tgi lah =]

Daddylicious said...

kepuasan yg tiada terkata2...

nORDiyana said...

comel baju tuh , nnti boley la buat stu . hehe :)

aleen aiden said...

woahhh terernye terernye!hu3.nanti ajar alin plak k. :)