Friday, July 15, 2016

Beraya Rumah Bakal Mak Mertua

Assalamualaikum.

Selamat hari raya maaf zahir dan batin. Baru sempat nak update blog. Raya korang camne? Best ke. Raya aku bosan. Haha. Cuma masa nak raya ke empat je ak tak sabar nak jumpa. Sebab? Sebab nak pi beraya rumah en tunang. Heehe.

Ni kira kali kedua aku pi rumah dia, dan pertama kali datang untuk beraya. Ya Allah excited sangat kot, yela selama aku kenal dia tak pernah aku pergi beraya sana, en tunang yang tiap tahun akan pergi beraya rumah aku, tak pernah tak datang. Raya tahun ni aku merasa dulu nak beraya rumah dia. Pastu tahun ni dia tak datang beraya rumah aku sebab takde masa dah aku pun bukan selalu balik bila dah kerja ni. 
#MOTD aku untuk hari tu, natural sahaja. Seganlah pulak nak over-over pi jumpa bakal MIL. Masa raya pertama makeup mengancam sikit hehe. Pergi beraya rumah en tunang barulah aku melaram baju baru sebab baju ni en tunang bagi masa kami bertunang hari tu. Raya first pakai baju lama je malas nak beli baju baru. He

En tunang kata aku cantik. Bhahaha. Sukanya kiteee.. 
Gambar full dengan baju baru. Hehe. Baju ni en tunang yang pilih, kira macam takde tanya pendapat aku dululah okey ke tak. Xpernah dia pilih baju untuk aku sebab aku ni cerewet sikit, tapi dia berjaya pilih sebab aku berkenan dengan baju tu. Hehe. Sebab aku rasa cantik dan seksi pakai baju ni walaupun baju bukan seksi pun. Haha. Yela seksi tukan subjektif.

Dari sebelum kami tunang, sampai lah hari tu barulah kami dapat berjumpa sebulan lebih. Dia sibuk sangat dengan hal study dia. So aku bertabahlah menunggu dia free, sobs. Hari raya pertemukan kami. Gitteww. Haha.
Lama aku dengan family lepak dengan rumah En tunang. Aku datang dengan abah, dan dengan abang dud satu keluarga. Lupa nak tangkap gambar dalam rumah. Sebab segan-segan apa pun jadi lupa. Haha. 

Lama kitorang santai, dari pukul 12 sampai nak dekat asar. Tu pun macam tak puas, hehe. Sebab bukan selalukan nak dapat datang. Bestnya abang dengan kakak ipar aku memang pandai adapt dengan situasi, kakak ipar aku kemain sembang ngomong jowo dengan mak en tunang. Hee akunya krik krik je tak reti cakap jawa. Hehe
Dengan kakak. Mujur en tunang ada jugak sorang adik beradik perempuan. Boleh jadi geng, kalau tak mau pishang goreng. Haha. Mujur jugak kakak sekepala, tunggu masa nak kuar lepak sesama je. Saba jap tunggu da kawen nanti hehe. En tunang nanti sila beri kebenaran untuk kami lepak keh. Ladies day out. Hehehe 

1 comment:

ezy.fia said...

serius cntik baju tu.. pndai en tunang awk plih ye.. haha