Sunday, December 9, 2012

Jahanam Duit Aku

Assalamualaikum..

apa aktiviti korang hujung minggu? aku semalam dah sampai KL berjalan..ala pergi PCfair je pon..ni 1st time aku sampai PCfair..sebab ada benda aku nak beli..kalau takde memang tak la nak pergi..PCfairnye bukak pukul 11..aku sampai dalam 10 lebih camtulah..serius time ni pon dah ramai orang gila kot..tapi bila dah  masuk tak la sesak sangat..

antara PCfair dengan BOOKfair serius aku lagi seronok masuk BOOKfair..sebab aku suka gila buku! gadjet pon aku suka jugak..tapi tak segila buku..mungkin sebab aku masih belajar lagi kot..takde duit sendiri untuk gadjet, sebab kebanyakan gadjet harga beratuskan..kalau buku tu..seratus sepuluh biji aku dapat dah..kalau gadjet ni.. 1000 tak tentu cukup lagi kot...


PCfair agak letih berjalan sebab die pakai laluan jalan sehala..tak naya nak pusing pusing balik kalau kita nak patah balik dekat tempat yang sebelum ni..stress gitu..nasib orang tak terlampau sesak macam BOOKfair..nak bergerak tak susah..aku ada jalan kat satu booth ni berulang kali..sampai satu mamat yang jaul barang nie perasan aku..siap cakap "eh die lalu lagi" haha..kelakar..boleh lak perasan muka aku ni dalam ramai-ramai orang tu..


yeah..aku pergi dengan tiga orang gegadis ini..shida, mus dan k biela..memang selalu keluar dengan depa-depa nilah..mus beli laptop baru..wah jeles di sini..nak gak baru...hehe..laptop aku dah dekat 4 tahun dah..tapi alhamdulillah masih sihat dan boleh digunakan lagi..dan aku sayangkan laptop aku yang sekarang ni..


sempatkan...


ni je yang aku beli semalam..ni pon dah beratus habis..blerghhh...tapi takpe la dapat murahkan..kalau beli bukan dekat PCfair mahu lagi mahal semua-semua nie..mp3 aku tahu aku nak ke PCfair mulalah nak rosak la earphone bagai..stress ye..nak beli yang jenama sony sebab nak sama dengan mp3 aku mahal gila pulak..so beli yang murah sikit..sikit jela..


kalau dah pergi tempat camni..bersepah-sepah orang yang pass-pass pamplet dengan booklet..hamek penuh beg..berat jadinya..beg sandang aku dah penuh dengan barang-barang lain..lenguh bahu --'


haa..yang ni pun aku beli dekat PCfair..sape caye die skema..hahahhaa..aku beli dekat KLsentral la..tak selesa bila tak pakai seliper walaupun dalam bilik..yang lama tertinggal dekat rumah pulak..so terpaksa beli yang baru..hu..omeyykan..hiks...


dan juga...kesukaan..buku! ni pun aku beli dekat KLsentral..ada die buka jual-jual buku dekat tengah-tengah tu.. murah-murah bukunya..paling mahal RM15 buku 2nd ada..buku yang baru pun ada..tapi semua buku english..laginya aku memang tengah nak berjinak dengan buku english ni..so terus rembat satu..hihi.. yang ni RM10 jer.. 

tapi aku perasan banyak gila buku dari IAN RANKIN nie..antara penulis terkenal kot..cuma aku je tak tahu..kalau novel cinta tu aku tahu la..hehehe...so di sebabkan banyak duit keluar dah semalam..kena lah puasa sebulan! haha..ye la sangat tu...tak pun minta orang belanjalah..hehehe..


16 comments:

Ezy Chiaki said...

2 die.. misi menghabiskan duit..
hikhik

Zakaria's daughter said...

hemoih hemoihhh.
ke pc fair sakannnn yawwww ;p

duit habeh,yay! duit habeh,yay!

ieda said...

akk x gilah kalau ramai2 macam tuu dik ..

ps : nice templet dan header dik !

cik nana said...

pernah pegi fair yg besar n ramai org. sampai tempatnye terus x jadi cari barang yg nak dibeli. sesakk..huu

Izara4eva™ said...

untuk ara bli apa ? hehe

CekbOlat-bOlat said...

tertarik yg berfurdah tuu . kihkih

AmirFX said...

Setuju dengan Ezy Chiaki.. haha..

khairul hassan said...

janji hatii puas kan

Zuraidah Butang said...

pc fair ke..fun fair ke...mmg byk org kan..ehhe

Ridzwan Mohamed said...

mmg menipu la kalau kate duit tak keluar kalau pegi tempat2 camni

nur anis said...

shopping!! best tu..

Mimie said...

menghabiskan duit beli buku okla...

Hana Soffelia said...

Tak pergi bad big wolf ke?

Hana Soffelia said...

eh, big bad wolf. bahaha

Ann Ishak said...

tak berapa suka pegi pcfair sebab ramai sangat manusianya

TiranaAduka said...

uiks ok je tu.kalau mintak tak dptkan? Kena beli la jawapnya.